środa, 15 stycznia 2020

"W POSZUKIWANIU SZCZĘŚCIA"- Kinga Suchecka


Żyj, bo szkoda czasu.



„W poszukiwaniu szczęścia”
Autor: Kinga Suchecka
Stron: 324
Wydawnictwo: Novae Res 2019 r.
                                                                   ***
Kinga Suchecka debiutuje, wydając powieść „W poszukiwaniu szczęścia”, która opowiada o kobiecych rozterkach i codziennych zmaganiach w poszukiwaniu szczęścia.

Główna bohaterka Anka ma 24 lata i noworoczne postanowienia, które szczególnie dotyczą jej wagi. Co roku te same postanowienia, których nie realizuje z różnych powodów. Nadchodzi jednak moment w jej życiu, że postanawia wiele zmienić, wyprowadzając się od rodziców, zamieszkując w wynajętym mieszkaniu. Praca, własne rachunki i codzienne zmagania ze sobą i wagą, która nie pozwala dziewczynie uwierzyć w siebie. Samotna z kotem u boku marzy o bliskiej osobie, marzy o miłości.
Anka ma do siebie duży dystans i potrafi śmiać się z własnych wpadek i codziennych trudności. To taki śmiech przez łzy, wołanie o pomoc. Dowcipne dialogi i narracja w pierwszej osobie okraszona sarkazmem i autoironią powodują, że książkę czyta się cały czas z uśmiechem. Kochamy naszą bohaterkę i utożsamiamy się z wieloma jej rozterkami i przeżyciami. To normalna dziewczyna z sąsiedztwa z kobiecymi problemami. Czytając, sto razy powtarzałam zdanie: „ja też tak mam”.
W książce nie zabraknie głębszych refleksji, a fabuła jest bardzo ciekawa. To dziwne, ale dałam się zaskoczyć, kiedy fabuła nagle skręcił w inną stronę, a ja się tego nie domyśliłam. Taki pomysł na zwrot akcji bardzo mi się podobał.

Mam wrażenie, że problem dążenia do idealnej figury dotyka połowę kobiet. Każda kobiet kiedyś walczyła z 3, 5 czy 10-cioma kilogramami, dążąc do ideału. Wydawałoby się, że to tylko waga i kilka kilogramów więcej, ale niekiedy potrafią zdominować życie niejednej kobiety. Diety, życie fit, magazyny kobiece, telewizja, z każdej strony jesteśmy atakowane kanonami piękna, w który próbujemy się wpisać.
To niesamowite jak rozmiar ubrań może wpłynąć na nasze życie i jak je podporządkować, ale my kobiety niestety tak mamy. Jedno jest pewne, bycie szczęśliwą nie zależy od rozmiaru 36 czy 38. Szczęście jest w naszych głowach, a nasze życie nie może się kręcić tylko wokół diet i wystających fałdkach na brzuchu.

To debiut ? Aż trudno uwierzyć. Czyta się świetnie, a uśmiech na twarzy nie schodzi cały czas. Powieść bardzo dobrze napisana z dużą dawką humoru i nieoczekiwanym zakończeniem.
Droga autorko – poproszę o jeszcze.

Polecam wszystkim.
 
 Książka na prezent dla… 

Książka na prezent dla wszystkich kobiet, które choć raz stanęły przed lustrem i wzdychały z powodu nadmiaru kochanego ciałka.
Dla dziewczyn, by je przestrzec, aby żyły tu i teraz, bo szkoda czasu na zamartwianie się dietami i odchudzaniem, bo tyle cudownych rzeczy można robić, gdy jest się młodym.
Książka na prezent dla koleżanki, siostry, siostrzenicy. Czy mamy 20, 30 czy 40 lat dobrze będziemy się bawić przy tej lekturze, a gdy na półkach w księgarni zobaczymy następną powieść tej autorki, ręce same po nią sięgną mając w pamięci tę książkę. 






Podobne posty:
 "Ścieżki we mgle" - Edyta Kowalska
"Złota Legenda Haliny Konopackiej" - Agnieszka Metelska 

6 komentarzy:

  1. Temat bardzo aktualny, więc warto nie dać się zwariować, także na pewno przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytając wiele razy myślałam: to o mnie? :)Uff... okazało się, że nie tylko ja miewam takie problemy :)

      Usuń
  2. Lubię takie udane debiuty. Mam już tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh so nice book I am going to add this to mt TBR
    xx

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę. Bywają debiuty doskonałe :) Nie miałam w planach tej ksiązki, ale skoro tak wychwalasz, chyba warto zapisać ją na liście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie dla mnie ta książka, odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.