poniedziałek, 11 września 2023

"Domki z kart" - Anna Ziobro

 

Bo przeciwności losu są po to, by je pokonywać.      

 

„Domki z kart”

Autor: Anna Ziobro
Stron: 320
Wydawnictwo: Dragon 2023 r.

                                                                      ***

„Domki z kart” to trzecia część serii nadmorskiej. Miałam przyjemność czytać dwie poprzednie i z zaciekawieniem pochłaniałam strony książki, wypatrując ulubionych bohaterów.

Lena i Marcin planują ślub, ale choroba chłopaka nie daje o sobie zapomnieć, mimo to, nie rezygnują z miłości. Lena wspiera go, ale sama nadal nie odzyskuje wspomnień, utraconych w wyniku niefortunnych wydarzeń. Pojawia się też ojciec Marcina, którego zamiary nie są do końca czytelne? Lena przyjaźni się z Adą, młodą matką, dla której pojawienie się brata jest początkiem kłopotów. O Adzie nie może zapomnieć Leszek, ale nie jest to łatwy dla niego czas, gdyż jego rodzina zmaga się z chorobą ojca.

Przyjemnie obserwuje się losy Leny i Marcina. Mimo choroby chłopaka przepełnia nas nadzieja na lepsze jutro. Autorka bowiem z dużą wrażliwością podjęła temat choroby, roztapiając nasze serca i otwierającej je na krzywdę drugiego człowieka.

W tej części wątek Ady, wychowującej małego synka jest tym, na który czekałam z każdą przeczytana stroną. Dziewczyna próbuje pogodzić opiekę nad dzieckiem z pracą. Za namową najbliższych uczy się także dbać o swoje potrzeby. Leszek nie może o niej zapomnieć i mimo swoich kłopotów, stara się być blisko dziewczyny. Jego rodzina przechodzi trudny czas, a zmartwienia finansowe spoczywają teraz na jego barkach. Bardzo wzruszające chwile czekają nas, gdyż autorka z wrażliwością wnika w codzienność tej rodziny. Choroba wpływa na każdego z osobna i to jest w subtelny sposób pokazane, bardzo obrazowo, prawdziwie. Zagubieni, obrażeni los, uczą się egzystencji w nowej rzeczywistości, która nadeszła czy im się to podoba, czy nie. W jaki sposób sobie poradzą? Dorosłym jest trudno, a co dopiero młodszym członkom rodziny.

„Domki z kart”, to historia o młodych ludziach i trudnościach, z jakimi się mierzą. Ich plany, marzenia są na wyciągnięcie ręki, a zarazem tak daleko, bo los chciał inaczej, ale się nie poddają. Można czytać oddzielnie, nie znając poprzednich części, ale oczywiście, by zyskać pełen obraz losów bohaterów, najlepiej zacząć od powieści „Moje życie przed tobą”.

Towarzyszyła mi ogromna satysfakcja przy czytaniu, a nadzieja unosiła się w powietrzu do końca lektury. Ta część najbardziej przypadła do mojego serca za sprawą Ady i Leszka. Pokochałam tych dwoje, ich losy wzruszają, nie będą Wam obojętne, a i fabuła skręcająca w różnych kierunkach, dostarczała wielu wrażeń i zaskoczeń. Mądre treści odnajdziemy pomiędzy zdaniami. Jest to pełnowartościowa powieść z dobrze wykreowanymi bohaterami, których już nie pierwszy raz odnalazłam w twórczości Anny Ziobro. Polecam, wspaniale spędzany czas.

 

 Polecam wszystkim.

 

 Książka na prezent dla…                           

 

Kobiety, Dziewczyny – kobiety dadzą się ponieść wzruszającej fabule i wrażliwym bohaterom. Młodsi czytelnicy odjadą cząstkę siebie, a życie siedemnastoletniej Ady może być dla nich nauką, momentem refleksji jak i życie rodziny Leszka, które uczy pokory wobec i doceniania tego co już mamy. 

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Dragon.

 


Podobne dobre publikacje:

"Nie pozwól mi odejść" - Anna Ziobro 

"Potem" - Kristin Harmel 

5 komentarzy:

  1. Niedługo zabieram się za poznawanie tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mnie zaciekawiła :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolałabym zacząć czytać od początku. Lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. To coś dla mnie! Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zaczęłam lekturę i póki co jestem zadowolona

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.