wtorek, 27 lipca 2021

"Wybaczam ci" - Remigiusz Mróz

 

Wiesz z kim mieszkasz, a może tylko tak ci się wydaje?   

 

„Wybaczam ci”.

Autor: Remigiusz Mróz
Stron: 432
Wydawnictwo: Czwarta Strona 2021 r.

                                                                      ***

Wydaje ci się, że znasz osobę, z którą mieszkasz, twoje życie jest stabilne i poukładane? A może warto przejrzeć wiadomości, jakie dostaje partner, by odkryć, że twój spokój jest tylko pozorny.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością autora, którego książki w Polsce sprzedają się w milionach egzemplarzy. Nie miałam żadnego wyobrażenia, co mnie czeka, ale bardzo chciała się przekonać osobiście, skąd tak dobre opinie o poprzednich publikacjach.

Życie Iny Kobryn płynie spokojnie, praca, kochający mąż, z którym stara się o dziecko. W jej życiu nie ma zbyt wielu zmartwień. Przez przypadek przegląd konto męża na jednym z portali społecznościowych, z którego to mężczyzna nieopatrznie zapomniał się wylogować. Odczytuje wiadomość od kobiety „Wybaczam ci”. Próbuje się tym nie przejmować aż do momentu, gdy następnego dnia w wiadomościach słyszy, że owa kobieta popełniła samobójstwo na palcu Konstytucji w Warszawie. Świadoma, że jej mąż był w pobliżu tego miejsca, gdy to się stało, zaczyna analizować całą sytuację i jej błogi spokój oraz stabilne życie, właśnie przestaje istnieć.

Bardzo dobry początek, który od razu wciąga czytelnika. Wraz z główną bohaterką szukamy prawdy i odpowiedzi, kim jest jej mąż i dlaczego w pracy, do której rzekomo codziennie chodził, nikt go nie zna.

Dużo zwrotów akcji funduje nam Remigiusz Mróz. Bohaterowie drugoplanowi ciekawi, a sama Ina ma ukrytą tajemnice i zaskakuje swoim zachowaniem. Narracja w pierwszej osobie pozwala wczuć się w jej sytuację. Kobiecie w zbieraniu informacji pomaga Gracjan. Bardzo rzetelnie zbudowana postać mężczyzny wprowadza mętlik w naszej głowie. Niejednoznaczna, zmuszająca czytelnika do spekulacji i przemyśleń, przez co wiele razy zmieniałam zdanie co do udziału jego w zagmatwanej sprawie męża Iny.

Historia nie pozwala się nudzić, bo bohaterowie co chwilę odkrywają nowe fakty, które budują w naszej głowie historię w całość. Ironiczne dialogi, sarkazm i dobrej jakości poczucie humoru między Iną i Gracjanem wyróżniają się i nadają ich relacji szczególnej więzi. W pewnym momencie fabuła mnie zirytowała, ale wybaczyłam szybko ten wątek, bo genialne zakończenie wbiło mnie w fotel i zaskoczyło ogromnie. Finał historii przemyślany od początku ze szczegółami, by efekt końcowy był unikatowy, co w pełni mnie usatysfakcjonowało.

Niespodziewane zwroty akcji, ciekawie rozbudowani bohaterowie z przeszłością, która ich dogania i nie pozwala żyć spokojnie, dopóki się z nią nie zmierzą. Styl pisania autora bardzo przyjemny, lekki, zawiła tajemnica skrupulatnie stworzona, a dopracowane szczegóły w efekcie końcowym okazują się bardzo istotne. Czytelnik ma sporo miejsca na domysły i analizowanie przedstawionych wiadomości. Ale medal dla tego, kto przewidzi zakończenie.

Cieszę się, że poznałam twórczość Remigiusza Mroza i z pewnością sięgnę po kolejną książkę, by znowu pozwolić się wodzić za nos i dać się zaskakiwać na każdym kroku, co uwielbiam.

 

 Polecam wszystkim.

 

 Książka na prezent dla… 

 

Kobiety i Mężczyzny – Ciekawa fabuła oraz przyjemność z odkrywania tajemnic, które skrywają niebanalni bohaterowie, nie pozwoli odłożyć książki nawet na chwilę. Płynnie się czyta z uśmiechem na twarzy, bo wyjątkowy humor zawarł w historii autor. Dla tych, co lubią biec po śladach i dać się zaskoczyć zakończeniem, to będzie bardzo dobrze spędzony czas. 

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona. 



Podobne dobre publikacje:

"Winny" - Joanna Opiat-Bojarska 

"Wyrwa" - Wojciech Chmielarz

7 komentarzy:

  1. Ta książka już u mnie. Jednak w najbliższym czasie raczej jej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie ciągnie mnie do książek tego autora, ale kiedyś może to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja pierwsza książka autora i przypadła mi do gustu. Przy następnych publikacjach już będę wiedzieć czego się spodziewać:)

      Usuń
  3. lubię klimat powieści pana Mroza, więc ie wykluczam i tej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach poznać pióro Mroza, ale nie wiem, czy nie zacznę od Chyłki. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mroza czytałam do tej pory jedną książkę i była średnia, ale myślę, że dam mu jeszcze szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam bardzo dużo pozytywnych opinii na temat tej książki. Nigdy nie czytałam jego książek, ale wiem, że wiele osób je uwielbia. Może zacznę swoją przygodę z Mrozem od tej właśnie książki.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.