czwartek, 8 kwietnia 2021

"Moja droga Emmie Blue" - Lia Louis

 

Przyjaźń, która jak balon, wznosi się ponad wszystko. 

 

 „Moja droga Emmie Blue”.

Autor: Lia Louis
Stron: 368
Wydawnictwo: Burda Książki 2021 r.

                                                                      ***

Ile razy rozmowa z kimś bliskim pomogła nam przetrwać trudne chwile. Często ogromne problemy pod wpływem przyjacielskich rad stają się mniejsze, a na sercu robi się lżej. Los przewrotnie splata ludzi i sprawia, że osoba, którą nazywamy przyjacielem, jest dla nas jak rodzina.

Emmie Blue mając szesnaście lat, wysyła list balonem, stojąc na szkolnym boisku. Znalazł go pewien młody człowiek i to we Francji. Przystojny i zabawny Lucas, stał się od tej pory częścią życia dziewczyny, a ich przyjaźń przetrwała wiele lat. Co za przypadek, że balon trafił właśnie do chłopaka, który ma urodziny w tym samym dniu co Emmie. Uczucia dziewczyny z przyjacielskich przeradzają się w coś więcej. Gdy spotykają się w trzydzieste urodziny, by uczcić te chwile, Lucas zadaje jej ważne pytanie, ale niestety nie takie jak sobie wymarzyła dziewczyna. Jak poradzi sobie z tak ogromnym rozczarowaniem Emmie, które funduje jej życie?

Pięknie opisana przyjaźń, widzimy dokładnie, jak relacje bohaterów zmieniają się wraz z wiekiem. Chłopak ma kochającą rodzinę i zamożnych rodziców, a dziewczyna tylko matkę, od której nie otrzymała za wiele wsparcia. Różnice te nie przeszkadzają im, by rozumieć się doskonale. Wzruszająco przedstawione więzy rodzinne, przyjaźń, która pokona najczarniejsze chmury i rozświetli niebo, gdy będzie taka potrzeba i smak miłości tak niespodziewany, wytęskniony i wyczekiwany.

Sporo zwrotów akcji i piękne opisy sytuacji, które ściskają za serce. Trzydziestoletnia Emmie wraca pamięcią do wydarzeń sprzed czternastu lat, dzięki czemu mamy pełen obraz jej życia i łatwiej zrozumieć jej rozterki i postępowanie. Ta tajemnica sprzed lat zmieniła jej życie, a traumatyczne wydarzenia są w niej żywe aż do dziś. Nieodpowiedzialni rodzice mają destrukcyjny wpływ na życie dzieci i nawet już, gdy te wkroczą w świat dorosłych, to smutne doświadczenia zabierają ze sobą.

To historia trochę romantyczna, a trochę smutna i przewrotna jak los, który ofiarował balon w przypadkowe ręce. Bardzo ciekawie napisana fabuła, opowieść wciąga, a prosty i dowcipny język sprawia, że książkę chłonie się szybko z wypiekami na twarzy.

Miło byłam zaskoczona tym, co znalazłam w książce, bo jest o wiele ciekawsza, niż sugeruje opis. Bohaterowie prawdziwi, a ich uczucia czasem skrywane tak głęboko, że trudno im się stamtąd wydostać i uwierzyć, że mogą wznieść się ku miłości. Strach przed odrzuceniem, prawdą, ogranicza niejedną osobę. Historia z różnorodnym wachlarzem emocji i przesłaniem. Nie zauważamy czasem kogoś lub czegoś pięknego, co jest blisko na wyciągnięcie ręki. Po przeczytaniu sama miałam ochotę wysłać balon w świat z liścikiem w środku. Emmie Blue poprosiła w nim o przyjaźń, a co by znalazło się na Waszej kartce?

 

 

Polecam wszystkim.

 

 Książka na prezent dla… 

 

Kobiety – bo historia wzruszy, fabuła zaciekawi a relacje między rodzicami i dziećmi dadzą chwilę refleksji. Czasem przeżycia z lat szkolnych mają ogromny wpływ na obecne życie już dorosłych osób. Emocji nie zabraknie i zwrotów akcji, którymi raczy nas autorka aż do końca lektury.

Dziewczyny – Problemy, z którymi borykają się młodzi ludzie, są tak wyczerpujące emocjonalnie, że dorośli czasem nie zdają siebie z tego sprawy. Historia pozwoli oderwać się od własnych problemów, zawierzyć w los, który stawia na naszej drodze obcych ludzi. Opowieść da wiarę we własne możliwości, w przyjaźń i że dobry czas kiedyś nadejdzie. 

 

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Burda Książki.


 

Podobne dobre publikacje:

"Zacznę od nowa" - Dominika Smoleń 

"Dom Beaty" - Anna Kucharska

8 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale jestem bardzo jej ciekawa. Z przyjemnością ją skosztuję by sprawdzić, jak ona smakuje? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyglądałam się już tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już u mnie, ale jeszcze nie miałam okazji do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już o tej książce i myślę, że w wakacje mógłbym po nią sięgnąć.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję tytuł. To zdecydowanie książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam ją nie tak dawno i naprawdę mi się podobała. Może to dlatego, że lubię takie klimaty to książka przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.