piątek, 17 stycznia 2020

"OPOWIEŚCI NA DOBRANOC DLA MŁODYCH BUNTOWNICZEK" - Elena Favilli, Francesca Cavallo


100 inspirujących historii niezwykłych kobiet.



„Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”
Autor: Elena Favilli, Francesca Cavallo.
Stron: 212
Wydawnictwo: Polski przekład wyd. Debit 2017 r.
                                                                 ***
To niezwykłe, w jakich okolicznościach powstał ta książka, której autorkami są założycielki Timbuktu Labs. Jest to projekt, który ma na celu wytyczyć nowe granice mediów dziecięcych. Myślą przewodnią tego projektu było połączenie treści skłaniających do refleksji, interesujących ilustracji i nowoczesnej technologii. Ich działalność jest bardzo wszechstronna, od wydawania książek po budowę placów zabaw oraz wdrażanie technologicznych rozwiązań dla dzieci, które będą wspomagać ich rozwój, a zarazem będą bezpieczne. Powstały aplikacje mobilne i warsztaty interaktywne. Produkty Timbuktu zdobyły wiele wyróżnień, a ta książka jest jednym z owoców ich pracy na rzecz edukacji dzieci.
W książce znajdziemy 100 historii niezwykłych kobiet, które pochodzą z różnych stron świata. Różnią się kulturą, wyglądem i miejscem, z którego pochodzą, ale łączy je jedno: wszystkie podążały za własnymi marzeniami, mimo przeciwności losu, które napotykały.
Charakterystyka każdej kobiety jest przedstawiona w bardzo czytelny sposób w postaci bajki, tak by trafiła do serca młodych dziewczynek. Piękne ilustracje przedstawiające portrety i cytaty odważnych Pań, dopełniają całość. Możemy się przekonać, w jaki sposób osiągnęły swój sukces i że nie ma rzeczy niemożliwych.
Kobiety te mają bardzo różne zawody, co pokazuje nastolatkom, że mogą być  w przyszłości, kim tylko zechcą, niezależnie od ich pochodzenia. Zawód, który będą wykonywać, może być taki, jak wykonują mężczyźni i nie ma ograniczeń, ani segregacji ze względu na rasę, płeć czy status materialny.
 Czy to astronautka, czy sędzia sadu najwyższego, pisarka, artystka, malarka, działaczka polityczna, projektantka mody, każda z nich przy dużej pracy i determinacji podążała za swoimi marzeniami. W książce znalazły się takie nazwiska jak: Michale Obama – prawniczka i Pierwsza Dama, Seon Duk – Królowa, Yoko Ono – artystka, Jane Austen – pisarka, Maria Callas – śpiewaczka operowa, Coco Chanel – projektantka mody
Nie zabrakło też kobiet z polski w tym zacnym gronie kobiet z całego świata: Tamara Łempicka - malarka, Maria Skłodowska – Curie – fizyczka i chemiczka, Irena Sendlerowa – bohaterka wojenna. O ile wiedziałam, kim jest Maria Skłodowska Curie, to dwie pozostałe kobiety był dla mnie tajemnicą. Ta książka miała uczyć moje dziecko, a to mnie dała niezłą szkołę.
Uczy młode dziewczynki wiarę w siebie, w swoje marzenia oraz motywuje do działania. Książka bardzo inspirująca dodaje skrzydeł dzieciom, ale i nie tylko. Ja już dawno nie jestem nastolatką, a po przeczytaniu tych opowieści pozostało wiele wzruszeń w moim sercu i moje myśli jeszcze długo  krążyły wokół tej książki. Po tej lekturze doszłam do wniosku, że jesteśmy ludźmi…, aż ludźmi, bo okazuje się, że jedna osoba może tak wiele.



Polecam wszystkim.

 
 Książka na prezent dla… 

Książka na prezent dla córki, wnuczki, siostrzenicy, dla dziewczynek, które mają 9-13 lat, czy nastolatek, które wkraczają w dorosły świat.
Czytając swoim córkom, wnuczkom, siostrzenicom, dajemy im inspiracje i zwiększamy poczucie własnej wartości. Te małe buntowniczki mogą być „wielkimi ludźmi”, może kiedyś, któraś z nich wspomni, że zainspirowała ją właśnie jedna z kobiet, które są bohaterkami tej książki.


  

Ta książka bierze udział w wyzwaniu czytelniczym na styczeń portalu LubimyCzytać.pl "Wyzwanie LC 2020"

 Podobne posty: 

10 komentarzy:

  1. To rzeczywiście idealna książka na prezent. Warto ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, osoba która daje w prezencie dziewczynce taką książkę widać, że naprawdę dobrze życzy dziecku.

      Usuń
  2. Polecę tę książkę mojej siostrzenicy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie dla mnie,ale rzeczywiście może być idealna na prezent dla młodej dziewczyny.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, jestem totalnie na TAK. Muszę to przeczytać choć nastoletnie czasy mam już zdecydowanie za sobą! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super książka. W sumie sama bym ją mogła dostać w prezencie haha

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny tytuł, taki zachęcający do zajrzenia do środka. Jak córka mojego brata zacznie się buntować (a to już tuż tuż), dostanie ode mnie na urodziny. :P

    www.pomistrzowsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcześniej jakoś mnie do tego tytułu nie ciągnęło, a teraz poczułam, że chętnie bym do niego zajrzała - dzięki Twojej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, tak, książka jest super :) Mam i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka, która zostanie w naszym domu na długo, nawet po przeczytaniu :)

      Usuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.