poniedziałek, 27 lipca 2020

"Cytrusowy gaj" - Katarzyna Kielecka


Gdy marzenia mają zapach cytrusów, a szczęście jest na wyciągnięcie ręki.  



„Cytrusowy gaj”.
Autor: Katarzyna Kielecka
Stron: 400
Wydawnictwo: Szara Godzina 2020 r.
                                                                      ***
Katarzyna Kielecka miała swój debiut w 2019 roku. Gdy spojrzałam na dorobek literacki, szczerze się zdziwiłam. Trzy publikacje w ciągu roku to niesamowite, ciekawe skąd czerpie inspiracje i jak znajduje na to czas. Mam nadzieje, że będę mogła kiedyś zadać te pytania autorce. Wydawnictwo Szara Godzina słynie z publikacji, które bardzo do mnie trafiają, dlatego skusiłam się na kolejną książkę.
Ada jest nauczycielką w szkole przyszpitalnej. Od wielu lat jest w związku z Jackiem i planują ślub. Chłopak nie może jej teraz poświecić zbyt dużo uwagi, gdyż jego kariera w firmie farmaceutycznej nabiera tempa i większe zarobki zachęcają do dłuższych godzin pracy. W szpitalu Ada pracuje z przyjaciółką Majką, ale ta jest już w zaawansowanej ciąży i na jej miejsce przychodzi wolontariusz Bartek. W życiu dziewczyny następuje wiele zmian, a przeszłość nieoczekiwanie wkracza w jej życie. W związku ze splotem różnych wydarzeń i działaniu złych ludzi dziewczyna znajduje się w niebezpieczeństwie.
Ada nie miała łatwego dzieciństwa i teraz też musi zawalczyć o swoje szczęście. Jedna osoba, a niesie na swoich barkach tak duży ciężar emocjonalny. Autorka bardzo sprytnie splata losy kilku osób, a na miejsce tych wydarzeń wybrała głównie miasto Łódź. Poznajemy małżeństwo Majkę i Tomasza, wolnego strzelca Bartka i jego brata z żoną. Dużo postaci drugoplanowych, które są ciekawe, a ich życie nie jest obojętne dla ogółu fabuły. Wszystkie te osoby są dokładnie scharakteryzowane ich życie naturalne, a zmartwienia nam bliskie. Znajdziemy tu problemy młodych matek, które wkraczają w świat macierzyństwa, rozterki sercowe, samotność, chorobliwą zazdrość oraz przemoc domową. Oddział onkologii dziecięcej to miejsce, gdzie często przebywa Ada, a wydarzenia z nim związane wzruszą niejedną osobę.
„Cytrusowy gaj”, to bardzo mądra powieść z wartką i wciągającą fabułą, realnymi bohaterami, a wydarzenia rzeczywiste, jakby zdarzyły się naprawdę. Autorka doskonale opisuje problemy w związkach i każdy odnajdzie tu trochę siebie. Bardzo dobra powieść z dużą ilością trudnych problemów bardzo życiowych, takich tuż obok nas. Każdy podjęty temat jest ciekawy, a bohater wyjątkowy. To jedna z tych powieści, dla których zarywa się noce. Mam wrażenie, że książka może zrobić wiele dobrego, jeżeli trafi do odpowiedniego czytelnika. Doda otuchy, wzruszy, zachęci do zdziałania i zmusi do przemyśleń.
Powieść na długo pozostanie w mojej pamięci, a pierwsze słowa, które powiedziałam, gdy zamknęłam ostatnią stronę to: „Ależ to było dobre”. Nie wiem, czy to styl pisania Katarzyny Kieleckiej, czy też tematy, które poruszyły moje serce, a może bohaterowie tacy naturalni i podobni do nas. Wszystko to razem stanowi doskonałą całość.


Polecam wszystkim.
 
 Książka na prezent dla… 

Książka na prezent dla Dziewczyny, bo tematy tu poruszane pomogą nie popełnić błędów innych kobiet. Związki z mężczyznami czasem są trudne i nie zawsze zauważamy, że coś złego się dzieje. Pewne wydarzenia z książki mogą być przestrogą i nauką dla młodych dziewczyn.
Powieść dla Kobiety, bo znajdzie tu temat, który ją porwie, wzruszy i pochłonie bez reszty. Powieść obyczajowa genialnie napisana z kobiecymi troskami i dużą ilością emocji. Przyjemność z czytania gwarantowana.
Dla Babci, bo lekko się czyta za sprawą naturalnego stylu autorki. Nie ma tu banalnych tematów i wydumanych scen. Wszystko do siebie pasuje, nawet znajdziemy tu bohaterów w każdym wieku i z różnymi problemami. Tajemnice, które są skrywane, pochłoną każdą babcię i dadzą dużo tematów do rozmów o książce. 

Dziękuję za możliwość przeczytania wydawnictwu Szara Godzina





Podobne dobre publikacje:

9 komentarzy:

  1. Niebawem będę czytała tę książkę. Jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej autorce. Możliwe, że dam szansę jej książce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przekonujesz i niesamowicie kusisz. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach, gdyż bardzo cenię sobie prozę autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwisko autorki już gdzieś obiło mi się o uszy, ale nie znam jej twórczości. szalenie podoba mi się okładka tej książki. Jest bardzo klimatyczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie spotkałam się wcześniej z tą książką, jednakże muszę przyznać,
    że mnie zaciekawiła :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukałam ostatnio książki idealnej dla starszej osoby i chyba właśnie znalazłam! :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama (energiczna emerytka) czyta właśnie. W ciągu dnia przeczytała sto stron i jest zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.