środa, 17 czerwca 2020

"Nie myśl za dużo" - Anne Bogel


Podejmuj szybko decyzje i ciesz się życiem.

Książka na prezent


„Nie myśl za dużo”
Autor: Anne Bogel
Stron: 210
Wydawnictwo: Bez Fikcji 2020 r.
                                                                      ***
Nie miałam pojęcia co znajdę pod tym tytułem. Byłam pewna, że ten poradnik mnie nie dotyczy, Ale czy na pewno? Anne Bogel zgłębia stare pomysły i przedstawia je czytelnikom w nowej odsłonie. Autorka od kilku lat prowadzi blog o literaturze i nagrywa audycje, w których opowiada o książkach.
Ta publikacja ma za zadanie pomóc w podejmowaniu decyzji. W ciągu dnia musimy podejmować ich wiele, a każda z nich może zaważyć na naszym życiu, pracy, szczęściu rodziny lub po prostu na tym, co zjemy na kolacje. Jeżeli ktoś ma problem z podejmowaniem decyzji lub ma w zwyczaju długo analizować co zrobić, jak postąpić, by wybór był najlepszy, to tak książka mu w tym pomoże.
Myślałam, że nie znajdę tu nic dla siebie. Jestem optymistycznie nastawiona do problemów i nie rozdrapuję podjętych decyzji, nie cofam się, analizując je w nieskończoność. Jednak znalazłam też przykłady zachowania, które miewam od czasu do czasu, a na które szkoda energii i warto, by się ich pozbyć dla lepszego samopoczucia.
Książka uświadamia, że jest coś takiego jak paraliż analityczny. Autorka podaje wiele przykładów z życia wziętych, co bardzo ułatwia zrozumienie tematu. Dostajemy wytyczne, jak pozbyć się nadmiernego analizowania sytuacji, która nie doprowadza do dobrego wyboru, a tylko do frustracji i straty czasu. Otrzymujemy dokładne wskazówki, jak w praktyce wykorzystać zalecenia autorki.
Paraliż analityczny jest też ściśle związany z codziennymi nawykami, które każdy z nas miewa. Jeżeli nawyki okazują się dla nas zgubne, może warto by je zmienić, co ułatwi nam funkcjonowanie.
Najbardziej podobał mi się rozdział „Pora zaszaleć”. Znalazłam tam trochę siebie. Będąc w sklepie, moją uwagę przykuł kwiatek ładnie kwitnący w uroczej kremowej doniczce. Stałam, oglądałam, dumałam i poszłam, bo były inne ważniejsze produkty spożywcze do kupienia. Gdy wróciłam do domu i spojrzałam na blat w kuchni, bardzo tego żałowałam. Kwiatek kosztował dwanaście złotych, czy ja nie zasłużyłam, by go kupić. Umilałby mi każdy dzień i zachwycał pięknymi kwiatami. Podjęłam decyzje, że to za dużo kosztuje, ale jednocześnie koszyk wypełniłam słodyczami, chemią, napojami i kilkoma rzeczami, bez których spokojnie mogłabym się obejść.
 Poradnik przekonuje, że przecież nie da się przeliczyć przyjemności, którą by mi dawał piękny kwiat. No cóż, następnym razem już będę bardziej wyrozumiała względem własnych potrzeb, bo przecież szczęśliwa Ja to szczęśliwi domownicy.
To przewodnik, jak podejmować szybko decyzje, przestać je wszystkie analizować i rozkładać na czynniki pierwsze, bo szkoda czasu i życia. Znam osoby, których zachowania doskonale się wpisują w podjęty problem, chętnie im tę książkę polecę.


 
 Książka na prezent dla… 

Książka dla Dziewczyny i Chłopaka, Kobiety i Mężczyzny, Babci i Dziadka, dla wszystkich, którzy zbyt długo zastanawiają się nad wyborem lub boją się czy dana decyzja jest właściwa. Dla tych, co zamęczają rodzinę swoimi rozważaniami, a brak zdecydowania może nieco irytować bliskich. 


Dziękuję za możliwość przeczytania wydawnictwu Bez Fikcji.





Inne dobre publikacje:

16 komentarzy:

  1. Sporadycznie sięgam po poradniki, ale ten wydaje się zachęcający. Szczególnie dla mnie - osoby, która czasami przegina z dopowiadaniem i "overthinking".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem poradnik uświadamia nam potrzebę zmiany, by codzienność stała się prostsza.

      Usuń
  2. Taki poradnik na pewno przydałby się mojej drugiej połówce. On zawsze ma bardzo duży problem z podejmowaniem decyzji podejmuje je bardzo długo i analizuję w najmniejszym szczególe. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ja też znam taką osobę i spróbuje książkę delikatnie podsunąć :)

      Usuń
  3. Niebawem i ja napiszę o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam szczęścia do poradników, a ostatnio dość dużo ich się na rynku pojawia. Nie prędko sięgnę po tę ksiażkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. no nie wiem czy to książka dla mnie :P raczej nie roztrząsam i rzadko kiedy żałuję raz podjętych decyzji :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo rzadko sięgam po poradniki, ale ten kompletnie nie jest dla mnie, ale trzeba przyznać, że pomysł autorka miała ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja po poradniki nie sięgam :)
    Obserwuję i będę częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie teraz by mi się przydała! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że taka książka może skłonić trochę człowieka do refleksji :D
    Chętnie bym ją przeczytała :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojjj ja jednak stawiam na roztropność. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh what a nice post! I love everything :)
    😊 thanks for your sharing 😊 !!! Photos are amazing !

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje się mega ciekawa, ja stanowczo za dużo myślę hehe:D :**Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.