środa, 4 marca 2020

"Wypocznij i zgiń" - Marta Matyszczak


Tajemnice z przeszłości, morderstwo i duża dawka humoru.



 „Wypocznij i zgiń”
Autor: Marta Matyszczak
Stron: 304
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie 2020 r.
                                                                      ***
To siódma książka z serii „Kryminał pod psem”, ale dla mnie to pierwsza przeczytana książka tej autorki. Marta Matyszczak jest autorką scenariuszy fars teatralnych i gier typu Virtual Reality. Jej kryminały z przymrużeniem oka cieszą się dużą popularnością.
Akcja książki toczy się w Szczawnicy. Pod wyciągiem znaleziono ciało Mateusza Słowika. Śmierć lokalnego biznesmena nie może być przypadkowa i należy znaleźć zabójcę. Właściciel wyciągu chce wyjaśnić tę sprawę, bo zarobki zaczęły mu drastycznie maleć. Wynajmuje prywatnego detektywa Szymona Solańskiego i zleca mu jak najszybsze złapanie mordercy. Prywatny detektyw wraz z Różą Kwiatkowską i kundelkiem Guciem zjawiają się w Szczawnicy w celu rozwiązania sprawy morderstwa. W toku śledztwa okazuje się, że sprawa morderstwa związana jest z wydarzeniami z czasów dwudziestolecia międzywojennego. Oprócz spraw zawodowych detektyw musi się zmierzyć z osobistymi zawirowaniami miłosnymi.
Fabuła przybliża nam wydarzenia z dawnych lat oraz z czasów obecnych, w których toczy się śledztwo. Mnie osobiście bardzo spodobał się tajemniczy wątek sprzed lat i dodał całości smaczku kryminalnego, tajemnicy i niedomówienia. Moje podejrzenia co do mordercy, zmieniają się wraz z kolejną stroną. Nie udało mi się przechytrzyć autorki i nie znalazłam winowajcy wcześniej, niż podała mi to na tacy, co jest dużym plusem przy czytaniu kryminałów.
Nie czytałam poprzednich części, ale umiałam się odnaleźć w świecie bohaterów. Róża Kwiatkowska to energiczna kobieta z wyjątkową charyzmą, a jej barwną postacią zachwyci się niejeden czytelnik. Świetna kreacja charakterów i uszczypliwy dowcip powoduje ciągły uśmiech na twarzy. Opisy miejsca akcji ciekawe i oczami wyobraźni widzimy ten przepiękny region, który zachęca do przyjazdu. Mamy możliwość poznać Szczawnicę, uliczki i główne atrakcje tej miejscowości.
Muszę przyznać, że jako czytałam po raz pierwszy książkę z tej serii, to dużym zaskoczeniem okazał się dla mnie pies. A właściwie pies - narrator, który czasem opowiada o wydarzeniach ze swojej perspektywy. Zagłębiamy się w jego myśli, refleksje z obserwacji, które z wyjątkowym poczuciem humoru nam przekazuje.
Książka inna niż te, które do tej pory czytałam. Bardzo cenię sobie poczucie humoru autorki i ciekawych bohaterów, których stworzyła. A pies spodoba się każdemu, kto choć trochę lubi zwierzęta.
Nie odgadłam wcześniej, kto jest mordercą, obejrzałam Szczawnicę oczami autorki i dobrze się bawiłam. Już sam tytuł wywołał uśmiech na moje twarzy, a środek dostarczył przyjemnej lektury.


 
 Książka na prezent dla… 

Dla Kobiety i Mężczyzny, którzy lubią kryminalne zagadki, cenią sobie poczucie humoru i kochają zwierzęta. Lekko napisana książka z ciekawymi wątkami dostarczy sporo uśmiechu.
Dla Babci i Dziadka – doskonała dla osób starszych. Może podobać się połączenie tajemnicy sprzed lat z obecnym śledztwem, a bohaterka Róża Kwiatkowska rozbawi wszystkich swoją nietuzinkową osobowością. 


Dziękuję Wydawnictwo Dolnośląskie za możliwość przeczytania. 


Inne dobre publikacje:

13 komentarzy:

  1. Ja też na pewno bym się przy tej książce wiele razy uśmiechnęła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce jak i wcześniejszych tomach, a tak lubię ten gatunek. Pozostaje mi je nadrobić.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też od tej pory nie słyszałam, bo rzadko czytam kryminały :)

      Usuń
  3. Świetnie, że książka potrafi wywołać uśmiech i rozbawić. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w szczególności jeżeli jest to kryminał. Teraz gatunek ten jest chyba dość popularny - komedia kryminalna :)

      Usuń
  4. ciekawa narracja :) no nie wykluczam, choć po ten gatunek nie sięgam często :P

    OdpowiedzUsuń
  5. No, no poczucie humoru, t coś co kocham

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o książce pisanej z perspektywy psa - w sensie książce z tego gatunku bo oczywiscie książkę pisaną przez psa (opowiadana) kiedyś czytalm ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zainteresowana. Lubię książki z humorem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może kiedyś przeczytam ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki z dobrym humorem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. nie znam owej pozycji ale zapowiada się zacnie:)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.