czwartek, 7 października 2021

"W jak morderstwo" - Katarzyna Gacek

 

Morderstwo, tajemnica sprzed lat i pozornie nudne życie pani weterynarz.  

 

„W jak morderstwo”.

Autor: Katarzyna Gacek
Stron: 436
Wydawnictwo: Oficynka 2018 r.

                                                                      ***

Na książkę zaczęłam zerkać, gdy pojawiły się wzmianki o ekranizacji powieści. Filmu nie oglądałam, wolałam sięgnąć do źródła i bez zaskoczenia się nie obyło.

Magda to pani weterynarz, która swoją karierę odłożyła ze względu na dzieci i od tego czasu spełnia się, jako tradycyjna kura domowa. Pewne fakty sprawiają, że zaczyna podejrzewać męża o zdradę, na domiar złego na spacerze znajduje zwłoki obcej kobiety. Czy na pewno obcej, bo na szyi denatki widnieje wisiorek jej przyjaciółki Weroniki, która zaginęła kilkanaście lat temu? Krok po kroku odkrywa coraz więcej tajemnic sprzed lat. Wspólnie z mężem przyjaciółki, który jest policjantem, analizują sprawę. Jej życie osobiste nabiera tempa, co wprowadza chaos do jej spokojnej i uporządkowanej codzienności.

Po okładce nie spodziewałam się, że zawartość tak przypadnie mi do gustu. Myślałam, że będzie to bardziej mroczny kryminał z ciężkimi scenami, na szczęście dla mnie, było inaczej.

Magda to osoba, z którą może się utożsamiać wiele kobiet z prozaicznymi problemami, ukazującymi, że w życiu pani domu nie wieje nudą, a codzienne perypetie mogą się zdarzyć każdej z nas. Bohaterowie drugoplanowi równie ciekawi, co powoduje, że całość jest doskonale skomponowana. Do tego morderstwo, zagadka sprzed lat, a intryga, którą autorka sprytnie uknuła, zaskakuje, gdy już myślimy, że wszystko wiemy. Gdyby nie było wątku kryminalnego, który cały czas przewija się przez fabułę to i tak historia by mnie zadowoliła, bo życie osobiste Magdy, autorka opisała w równie ciekawy sposób z inteligentnym poczuciem humoru i smaczną ironią.

Całość to wspaniała komedia kryminalna lekko napisana, gdyż bohaterka emanuje naturalnymi cechami, za co ją pokochamy i z zaciekawianiem śledzimy jej losy. Czytając, czekałam równie podekscytowana na dalsze losy pani weterynarz, jaki i rozwiązanie sprawy morderstwa.

Zaskoczyła mnie książka, że jest tak dobra, tak pode mnie skrojona. Znalazłam wszystko to, co lubię. Naturalnych bohaterów, tajemnicę z przeszłości, zagadkę kryminalną, codzienne życie rodzinne i poczucie humoru, które wywołuje uśmiech raz po raz u czytelnika. Dałam się wciągnąć w niepowtarzalną intrygę i ciekawą wielowątkową fabułę, tak bardzo, że książkę nie wypuszczałam z rąk, aż do jej zakończenia.

Doskonale teraz rozumiem, dlaczego powieść doczekała się ekranizacji, oby film był tak samo dobry. To dla mnie idealne połączenie wciągającej obyczajowej historii z wątkiem kryminalnym. A jeżeli dochodzą do tego dowcipne dialogi i cudowne poczucie humoru głównej bohaterki, która w pierwszej osobie opowiada o swoim życiu, to dostajemy genialną książkę z niezapomnianym klimatem. Gratuluje autorce pomysłu na sympatyczną bohaterkę i intrygującą fabułę.

 

Polecam wszystkim.

 

 Książka na prezent dla… 

 

Kobiety – Życie osobiste Magdy jest odzwierciedleniem niejednej kobiety, dlatego zobaczymy w niej naturalność i obdarzymy sympatią. To książka, którą się czyta bez przerwy, między obiadem, przed pracą, przy kawie, bo nie mamy ochoty jej odłożyć ani na chwilę. Wciąga i kusi, by jak najszybciej poznawać kolejne wydarzenia. 

 

Podobne dobre publikacje:

"Pozornie bez winy" - Paulina Medyńska 

"Weekend" - Sherri Smith

14 komentarzy:

  1. Przyznam, że z chęcią przeczytałabym tę ksiązkę, gdyż lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar obejrzeć film, więc najpierw koniecznie książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zainteresowałaś, nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś recenzją bardzo mocno. Oby sama książka była taka jak piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka raczej nie dla mnie :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam zapowiedź filmu, ale nie wiedziałam, że to na podstawie książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja. Niestety, nie znam tego tytułu ale bardzo chętnie poznam go bliżej :) Cudowny blog :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z tym tytułem, ale wygląda na bardzo ciekawą :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi świetnie! Tym bardziej (jak piszesz), że jest pisana z fajnym poczuciem humoru głównej bohaterki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zaciekawił mnie Twój wpis i z chęcią sięgnęłabym po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za wszystkie komentarze, porozmawiajmy o książkach i nie tylko.